Philips.com 

Digital signage: een trend update

Digital signage is niet meer weg te denken uit ons digitale tijdperk waarin een tripje naar de winkel of een dagje pretpark een beleving kunnen worden, consumer experience is hier het keyword. Dit sluit perfect aan op digital signage of narrowcasting, wat staat voor het uitzenden van informatie op digitale beeldschermen gericht op een specifiek publiek op een specifieke plaats. Met uw content kan de klant ‘verleid’ worden of uw bezoeker kan de juiste informatie krijgen. Verleiding en een strak design is goed zelf te creëren met de juiste software die ook nog gebruiksvriendelijk is. Meer hierover leest u hier. Om dit optimaal te kunnen doen is het veld continue in beweging. De nieuwste trends onthouden we je dan ook niet. Zie hier vier trends om alles uit jouw digital signage oplossingen te halen.

Slimme signage

De consument is ongeduldig, lees vandaag besteld morgen in huis. Wachten voor een ladend scherm hoor daar niet bij. Streaming mogelijkheden worden dan ook verder geoptimaliseerd zodat je publiek verzekerd is van de best mogelijke ervaring. Ook zullen schermen met camera’s en diverse sensoren steeds meer te zien zijn. Deze slimme features zijn ideaal om getoonde content nog relevanter te laten zijn voor het publiek. Met behulp van facial recognition kan bijvoorbeeld de ideale doelgroep worden herkend.

Data = key

De slimme tools als facial recognition leveren natuurlijk allerlei data op. Data analyse zal steeds meer een essentieel onderdeel van de digital signage strategie vormen. Data analyse laat zien op welke content je publiek reageert en zorgt zo dat je maximaal voordeel uit je digital signage oplossingen haalt.

Adweek.com 

Interactief onderscheidend

Digital signage oplossingen hebben als groot voordeel ten opzichte van andere marketingvormen dat het publiek er mee kan interacteren. In de toekomst zal hier naar verwachting nog meer gebruik van worden gemaakt. Digital signage biedt oneindige mogelijkheden voor interactie met en engagement van je publiek. Hiervan is de signage van Apotek uit Zweden een inspirerend voorbeeld.

Met de vele interactieve mogelijkheden die digital signage met zich meebrengt zal op bepaalde gebieden minder personeel nodig zijn in de toekomst. Zo kunnen digital signage oplossingen worden ingezet om de consument te informeren of transacties af te handelen. In de toekomst zullen er zelfs nog slimmere schermen kunnen worden gebruikt als shop assistants die advies en tips kunnen geven.

Social media intergratie

Nog een manier om je publiek meer te betrekken is door social media bij je digital signage oplossingen te betrekken. Schermen die de kijker de mogelijkheid geven om unieke content op hun sociale profielen te delen, trekken de aandacht en creëren een speciale band met het merk. Een goed voorbeeld hiervan was te zien tijdens de kerstijd in Engeland.