9.00 uur
Gearriveerd! Bij binnenkomst groet ik mijn collega’s en pak ik als eerste een kop koffie met melk en suiker. Vervolgens loop ik de trap op naar boven. Op de begane grond werken namelijk mijn sales collega’s en op de eerste verdieping bevindt zich het domein van service en support. Eenmaal boven groet ik ook daar mijn collega’s, sla mijn laptop open en beoordeel mijn binnengekomen mailtjes op prioriteit. Ondertussen vraag ik mijn collega’s of er nog zaken zijn waar ze tegenaan zijn gelopen, zijn er technische storingen of loopt alles op rolletjes?
10.00 uur
Mijn mail is gefilterd en ik heb een mooi overzicht gemaakt om hier vervolgens een strakke planning van te maken. Ik neem contact op met relaties die technische vragen hebben gesteld over diverse (cloud)oplossingen zoals Microsoft, Google, COOL of Cybersecurity.
11.00 uur
Nadat ik alle vragen per relatie heb geïnventariseerd kan ik passende oplossingen aanbieden. Dit kunnen verschillende cloudoplossingen zijn, maar vandaag richt ik mij specifiek op back-up mogelijkheden. Ik bied de klant twee opties; een Office365 back-up of een Google Workspace Back-up. Een back-up zorgt ervoor dat alle data op een goede en veilige manier wordt opgeslagen (geback-upt), zodat er bij een storing of cyberaanval geen data verloren gaat. De aanbieding is gemaild en ik pak m’n tas in om op pad te gaan.
11.30 uur
Ik stap in mijn auto richting Rijssen om daar bij een school een inventarisatie uit te voeren. De reden van deze inventarisatie is een verhuizing. De school waar ik naartoe ga, verandert tijdelijk van locatie. Om de school toch draaiende te houden is het van belang dat het IT netwerk blijft werken. Dat is de reden dat ik ook meteen een afspraak heb gemaakt met de ICT-er en de directrice van de school. We maken samen een plan van aanpak om de komende verhuizing op rolletjes te laten verlopen. In zo’n plan van aanpak staat o.a.; de locatie van de patchkast, de locatie waar de printer aangesloten dient te worden, de locatie van de touchscreens en uiteraard wanneer deze opgehangen dienen te worden, maar ook de vraag; is de sterkte van de WiFi voldoende? Kortom, alle vragen op IT gebied worden besproken en vastgelegd.
13.00 uur
Op naar kantoor! Eenmaal op kantoor is het tijd voor de middaglunch. Ik eet mijn appel en boterham en ondertussen kijk ik rond of er nog een geintje uitgehaald kan worden. Ik zie dat mijn collega Job zijn laptop niet heeft vergrendeld. Ik sluip achter zijn laptop en verander zijn bureaublad achtergrond naar een afbeelding van Donkey Kong (Job was in zijn jeugd namelijk fan van Donkey Kong). Job komt terug en denkt ‘oh neee..’ en iedereen ligt in een deuk.
13.30 uur
We volgen een Security Awareness training, gegeven door mijn collega Wesley. Security Awareness betekent simpelweg; veiligheidsbewustzijn. Wesley maakt ons meer bewust van cybercrime dreigingen, geeft ons tips en trics, zodat we alerter zijn op eventuele cyberaanvallen.
15.30 uur
Tijd voor een portie noedels en een bakje koffie. Ik start mijn laptop weer op en zie dat ik reacties heb gekregen op de diensten die ik heb aangeboden. Ik bel de klant even op om het voorstel samen door te nemen, zodat we de puntjes op de i kunnen zetten. Nadat we alles besproken hebben, krijg ik de deal gegund. Het is rond 🙂 Ik zet alles in werking, zodat we kunnen starten met dit project.
16.30 uur
Ik zie een melding voorbij komen op onze actieve monitoring systeem betreft IT beheer. Ik neem contact op met de klant en vraag of ze een internet storing hebben. Mijn contactpersoon was zich hier nog niet van bewust. Hij gaf aan dat er wel werkzaamheden waren op de plek van de meterkast. Er bleek toch iets mis te zijn gegaan, want de storing was wel actief. De ICT’er was erg blij met ons telefoontje. Alle verbindingen waren binnen 15 minuten weer hersteld. Dat is het voordeel van onze actieve monitoring.
17.15 uur
Mijn werkdag zit er bijna op. Ik noteer mijn projecturen en maak alvast een planning voor de volgende dag. Ik praat mijn collega’s even bij over de werkzaamheden die ik vandaag heb gedaan en sluit mijn laptop. Het is goed geweest voor vandaag, op naar huis. Morgen weer een nieuwe en mooie dag op locatie!
Benieuwd of ik iets voor je kan betekenen? Je mag mij altijd een mail sturen: jo@hcs.nl