Wat Heuker of Hoek nog wil doen, is het frontofficesysteem aanpassen. “Dat draait nu nog op lokale servers, maar moet ook naar de cloud. Dan kunnen we nog accurater naar de cijfers handelen. Daarom ben ik ook zo blij dat we met Microsoft werken voor de architectuur en ook met HCS voor de inrichting.
Microsoft investeert gigantisch in Office365 en Sharepoint, en aanverwante Apps daar kan geen bedrijf tegenop. Dan weet je ook dat je het beste van het beste krijgt.” Overigens ziet hij niet alles in de cloud verdwijnen. “De kassasystemen blijven lokaal, want dat is erg plaatsgebonden. Maar verder gaat alles in de cloud. Van de acht oorspronkelijke servers gaan we naar twee, en dan nog een stuk of vier virtueel. Ook het financieel pakket staat hier al zo’n vijf jaar in de cloud. Andere hotels gaan daar nu ook langzaam naar over. Ik wil gewoon alle data realtime en up-to-date beschikbaar hebben. Als ik nú een serie stoelen moet bestellen, wil ik weten wat ik daar vijf jaar geleden voor betaald heb, en wel direct.”